Κοστολόγηση μέτρων ΣΒΑΚ

Το χρονοδιάγραμμα και ο προϋπολογισμός των παρεμβάσεων του ΣΒΑΚ παρουσιάζεται με την μορφή πίνακα που περιλαμβάνει:

  • Τον άξονα προτεραιότητας στον οποίο υπάγεται το εξεταζόμενο μέτρο
  • Τον τίτλο του μέτρου που εξετάζεται
  • Τον χρονικό ορίζοντα στον οποίο εντάσσεται το εξεταζόμενο μέτρο / δράση
  • Τις απαιτούμενες ενέργειες για την υλοποίηση του μέτρου/ της δράσης
  • Τους φορείς που εμπλέκονται
  • Την εκτίμηση του κόστους υλοποίησης του εξεταζόμενου έργου, η οποία αποτελείται από
    • Την εκτιμώμενη ποσότητα της προτεινόμενης παρέμβαση
    • Την μονάδα μέτρησης της ποσότητας
    • Την εκτιμώμενη τιμή μονάδος (€) του εξεταζόμενου στοιχείου παρέμβασης
    • Την συνολική δαπάνη της προτεινόμενης παρέμβασης
Κατηγορία ΠαρεμβάσεωνΜέτραΠεριγραφή ΜέτρουΠεριοχή Παρέμβασης  5ετία10ετίαΠοσότηταΜοναδιαίο ΚόστοςΕνδεικτικός προϋπολογισμός (€)ΠαρατηρήσειςΠηγή 
Προτεραιότητα 1: Εξασφάλιση ασφαλούς και άνετης μετακίνησης με τα πόδια, με ιδιαίτερη έμφαση στην κάλυψη των αναγκών των ευάλωτων κατηγοριών  μετακινούμενων και των ατόμων με προβλήματα κινητικότητας 
1.1Εξασφάλιση βαδισιμότητας και προσβασιμότητας ΑΜΕΑ στις τοπικές οδούς της πόληςΧαρακτηρισμός όσων από τους τοπικούς δρόμους δεν έχουν πεζοδρόμια πλάτους τουλάχιστον 1,5 μέτρου ως οδών ήπιας κυκλοφορίας και συνύπαρξης πεζών – οχημάτων με όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα ή πεζόδρομους.   Αφορά το τοπικό οδικό δίκτυον Δεν υπάρχουν καταγραφές πεζοδρομίων για όλο το οδικό δίκτυο 24,000,000.00Δημοπρατείται έργο με τίτλο: «Ενεργειακή αναβάθμιση μέσω της αναβάθμισης βατότητας πεζοδρομίων και οδών από την 1η έως την 7η Δ.Κ. «, προϋπολογισμού 24.000.000,00€ για την επόμενη τριετία   
1.2Εξασφάλιση βαδισιμότητας και προσβασιμότητας ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους της πόληςΑναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων  (συντήρηση – ανακατασκευή ) για τη διασφάλιση πρόσβασης στα «Εμποδιζόμενα άτομα» και την διέλευση/παραμονή τους σε ένα περιβάλλον περισσότερο ασφαλές και περισσότερο φιλικό.                                                                                                Αφορά όλους τους κοινόχρηστους χώρους του δήμου ν  9,000,000.00Δημοπρατείται έργο με τίτλο: «Αποκαταστάσεις –Ανακατασκευές-Αναπλάσεις Κοινοχρήστων Χώρων του Δ. Αθηναίων», προϋπολογισμού 9.000.000,00€ για την επόμενη τριετίαΣτο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου υπάρχει έργο με τίτλο: Έργα Ελαιώνα (Διάνοιξη οδών και ασφαλτοστρώσεων, Κατασκευή Η/Μ δικτύων, Πράσινο, περιβάλλον χώρος και εξοπλισμός, Φωτισμός), προυπολογισμού 21.500.000,00€  
1.3Ανάπτυξη δράσεων πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης κατοίκων και επισκεπτώνΑνάπτυξη ενός συστήματος πινακίδων, που θα καλύπτει όλα τα επιθυμητά σημεία ενδιαφέροντος, για την ολοκληρωμένη παροχή πληροφόρησης,  σε συνδυασμό με την παροχή ασφαλών και αξιόπιστων οδηγιών προς τους μετακινούμενους που το χρησιμοποιούν για την επίτευξη της : (α) Ανάδειξης του πολιτιστικού, ιστορικού, θρησκευτικού και τουριστικού προϊόντος της πόλης, (β) αύξησης της ελκυστικότητας και προσπελασιμότητας της και (γ) προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσα από την ενθάρρυνση και υποστήριξη της πεζής μετακίνησης και της μετακίνησης με ποδήλατο           Σε όλη την έκταση της πόληςν    Δεν κοστολογείται –
εξαρτάται από το είδος
και το μέγεθος των
δράσεων
   
Προτεραιότητα 2: Βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης από τα Μέσα Συλλογικής Μεταφοράς (ΜΣΜ)
2.1Κίνητρα για τη χρήση συλλογικών μέσων μεταφοράςΣύνδεση της κατοχής κάρτας απεριόριστων διαδρομών συλλογικών μέσων μεταφορών με εκπτώσεις στο κόστος ενοικίασης κοινής χρήσης ποδηλάτων.Μεταφορικό δίκτυο αρμοδιότητας ΟΑΣΑν    Αρμοδιότητα ΟΑΣΑ   
2.2Info KiosksΔιάχυση πληροφορίας για τους τρόπους μετακίνησης στην πόλη, ενημέρωση για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και τα αξιοθέαταΣε προκαθορισμένα κεντρικά σημεία (Σύνταγμα, Μουσείο Ακρόπολης, Πλάκα)ν 35,500.0016,500.00    
2.3Αύξηση συχνότητας/ Πύκνωση δρομολογίων Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΜΣΤ) (προαστιακός, μετρό, τραμ),  Επέκταση ωραρίουΣυχνότητα ανά 3 λεπτά τις ώρες αιχμής στο μετρό, 10 λεπτά στο τραμ, ανά 20 λεπτά προαστιακός στον άξονα Αθήνα – ΣΚΑ,  Κατάργηση γραμμών που καλύπτονται από μέσα σταθερής τροχιάς, δημιουργία τροφοδοτικών γραμμών (αναδιοργάνωση γραμμών ΟΑΣΑ)Μεταφορικό δίκτυο αρμοδιότητας ΟΑΣΑνν   Αρμοδιότητα ΟΑΣΑ   
2.4Βελτίωση αξιοπιστίας συλλογικών μέσων μεταφοράςΕπέκταση στάσεων τηλεματικής, αναγγελία καθυστερήσεων, αστυνόμευση λεωφορειολωρίδωνΑρμοδιότητας ΟΑΣΑ, τροχαίας, δημοτικής αστυνομίαςνν   Αρμοδιότητα ΟΑΣΑ   
2.5Επέκταση μέσων σταθερής τροχιάς (ΜΣΤ) σε συνδυασμό με αναπλάσειςΕπέκταση της γραμμής τραμ έως τα Άνω Πατήσια. Ανάπτυξη γραμμής τραμ κατά μήκος της λεωφόρου Αλεξάνδρας από Σταθμό Λαρίσης μέχρι Νοσοκομείο Παίδων.  Ανάπτυξη κλάδου ΜΣΤ για Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου.  Κατασκευή και λειτουργία Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό.Οδός Πανεπιστημίου – Οδός Πατησίων – Οδός Συγγρού – Άξονας Γραμμής 4 μετρό (Κυψέλη – Δικαστήρια – Εξάρχεια – Πανεπιστήμιο – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Πανεπιστημιούπολη) ν   Αρμοδιότητα ΣΤΑ.ΣΥ   
2.6Απόδοση μέρους του κόστους στους ιδιοκτήτες ΙΧ για την ανάπτυξη και λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας.Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, επιβολή τέλους στάθμευσης σε μεγάλες επιχειρήσεις χωρίς συμφωνία με τον ΟΑΣΑ για μαζική αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών, ανάπτυξη αστικών διοδίωνΑπαιτεί κρατική νομοθετική παρέμβαση ν   Αρμοδιότητα ΟΑΣΑ   
2.7Ενίσχυση συλλογικών τρόπων μετακίνηση προς την εργασία (car pooling)Φορολογικά κίνητρα σε μεγάλες επιχειρήσεις που ενθαρρύνουν τη συλλογική μετακίνηση των εργαζομένων τους προς την εργασίαΑπαιτεί κρατική νομοθετική παρέμβαση ν   Δεν κοστολογείται διοικητικό ζήτημα   
Προτεραιότητα 3: Βελτίωση υφισταμένων και αύξηση των ελεύθερων χώρων και των χώρων πρασίνου
3.1Ανάπλαση πλατείας ΘεάτρουΠλήρης ανάπλαση της περιοχής γύρω από την πλατεία Θεάτρου και την πεζοδρόμηση των δρόμων. Η ανάπλαση περιλαμβάνει την οδό Θεάτρου, την οδό Διπλάρη, των δύο καθέτων στην οδό Μενάνδρου οδών που απολήγουν στην πλατεία Θεάτρου και περιβάλλουν τη Διπλάρειο Σχολή – καθώς και την οδό Σωκράτους από Ευριπίδου έως ΣοφοκλέουςΠεριοχή γύρω από την πλατεία Θεάτρου στο ιστορικό κέντρο της Αθήναςν   2,500,000– Ενδεικτικός προυπολογισμός:2.500.000,00€   
3.2Ανάπλαση πλατείας Αγίου ΓεωργίουΠλήρης ανάπλαση της  πλατείας με βιοκλιματικό σχεδιασμό και πεζοδρόμηση οδών πέριξ της πλατείαςΠλατεία Αγίου Γεωργίου στην Ακαδημία Πλάτωνος                       ν 0.4 he 11,100,000.00ΟΡΘΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΤΡΟΥ: Δημιουργία πράσινων διαδρομών με ανάπλαση της πλατείας Αγ. Γεωργίου και πεζοδρόμων Τιμαίου και Μοναστηρίου και διαμόρφωση των οδών Τιμαίου και Μοναστηρίου σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας στην 4η Δ.Κ. – Ενδεικτικός προυπολογισμός:2.500.000,00€ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ: Στο Τεχνικό Πρόγραμμα υπάρχει έργο με τίτλο: «Διαμόρφωση Κοινοχρήστων Χώρων στην περιοχή ελαιώνα/διαμόρφωση χώρου πρασίνου στα ο.τ. 17 και ο.τ. 29 του Δήμου Αθηναίων» -Ενδεικτικός προυπολογισμός: 8.600.000,00€  
3.3Ανάπλαση πλατείας Έλληνα ΕργάτηΑνάπλαση πλατείας Έλληνα Εργάτη και μετατροπή των οδών Πανδοσίας (από Τραλλέων έως Αλιάρτου) και Αλιάρτου (από Πανδοσίας έως Σιτάκης) σε οδούς ήπιας κυκλοφορίαςΛαμπρινήν 0.35 he 2,500,000 – Ενδεικτικός προυπολογισμός:2.500.000,00€   
3.4Σύνδεση Στρέφη – Εθνικού Αρχαιολογικού ΜουσείουΜετατροπή της οδού Τοσίτσα (από Μπουμπουλίνας έως Ζωσιμάδων) σε οδό ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρόμηση της οδού Ζωσιμάδων. Το πρώτο τμήμα της οδού Τοσίτσα από Πατησιών μέχρι Μπουμπουλίνας πεζοδρομείταιΕξάρχειαν 1 km 3,500,000 – Ενδεικτικός προυπολογισμός:3.500.000,00€   
3.5Ανάπλαση Πλατείας Αγ. ΝικολάουΠλήρης αναπλαση της  πλατείας με βιοκλιματικό σχεδιασμό και πεζοδρόμηση οδών περιξ της πλατείαςΠλατεία Αγ. Νικολάουν 0.05 he 2,500,000 – Ενδεικτικός προυπολογισμός:2.500.000,00€   
3.6Ανάπλαση οδού Κωνσταντινουπόλεως και σύνδεση με Ακαδημία ΠλάτωνοςΑξιοποίηση του χώρου που θα ελευθερωθεί μετά την υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών και δημιουργία εγκάρσιων συνδέσεων προς τον λόφο Σκουζέ, τον Ιππία Κολωνό και την Ακαδημία Πλάτωνος για τη δημιουργία πράσινων διαδρομώνΟδός Κωνσταντινουπόλεως από «Τρεις Γέφυρες» έως «Σταθμό Πελοπονήσου», Ίππιος Κολωνός, Ακαδημία Πλάτωνοςνν1.5 km3,800,000.005,700,000 Διαμόρφωση οδού σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων για την εξυπηρέτηση Α.με.Α (δημιουργία ζώνης όδευσης τυφλών και ράμπες) και των λοιπών στοιχείων εξυπηρέτησης όπως σήμανση, φωτισμός, αστικός εξοπλισμός και φύτευσηhttps://www.thessalia-espa.gr/attachments/article/586/5054095.PDF 
3.7Υλοποίηση έργου «Διπλή Ανάπλαση»Υπογειοποίηση Αλεξάνδρας και μεταφορά του γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα, σύμφωνα με τη μελέτη όπως θα εγκριθείΛεωφόρος Αλεξάνδρας, Ελαιώναςνν  170,000,000 – Ενδεικτικός προυπολογισμός 170.000.000,00€ https://ypodomes.com/stin-teliki-eytheia-to-neo-gipedo-toy-pao-ston-votaniko/ 
3.8Ενοποίηση Πνευματικού ΤριγώνουΜερική άρση της αποκοπής που προκαλεί η Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου (π.χ. μέσω νέων διαβάσεων πεζών ή περιορισμού της ταχύτητας των οχημάτων ή στένωσης της διατομής)Περιβάλλον Χώρος Πινακοθήκης, Πολεμικού και Βυζαντινού Μουσείου, Ωδείου, Ζαππείου ν23 he      
Προτεραιότητα 4: Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και προστασία των μετακινούμενων με οποιαδήποτε μέσο 
4.1Αναπροσαρμογή οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσηςΣε περιοχές με αυξημένη συχνότητα ατυχημάτων (όπως περιγράφονται στη μελέτη) και ύστερα από εξειδικευμένες μελέτες οδικής ασφάλειαςΣε όλη την έκταση του Δήμουν   250,000Αμοιβές μελετώνΗ υλοποίηση δεν κοστολογείται –
απαιτείται
καταγραφή των
αναγκών
  
4.2Αναβάθμιση δημοτικού φωτισμούΠρόβλεψη ηλεκτροφωτισμού σε περιοχές ελλιπούς φωτισμού (για παράδειγμα στην Πατησίων) και συντήρηση και ενεργειακή αναβάθμιση του υπάρχοντος δικτύου με χρήση νέων τεχνολογιών σύγχρονου φωτισμού (LED)Σε όλη την έκταση του Δήμουν   20,000,000 – Ενδεικτικός προυπολογισμός:20.000.000,00€   
4.3Ανάπτυξη σχεδίου δράσης για την βελτίωση της ασφάλειας των μετακινήσεων και την ενθάρρυνση ήπιων μορφών κινητικότητας στα σχολείαΕφαρμογή ενός ολοκληρωµένου σχεδίου προτάσεων και παρεµβάσεων που αφορούν την αύξηση της οδικής ασφάλειας µαθητών και προσωπικού γύρω από σχολικούς χώρους και δημιουργία ασφαλών σχολικών διαδρομών με περπάτημα ή ποδήλατο μέσω υποδομών ή ομαδικών κοινωνικών δράσεων.Σε όλες τις γειτονιές γύρω από σχολικά συγκροτήματα του δήμουν    Δεν κοστολογείται –
εξαρτάται από το είδος
και το μέγεθος των
δράσεων
   
Προτεραιότητα 5: Αποτελεσματικότερη διαχείριση της στάθμευσης 
5.1Αντιμετώπιση Παράνομης ΣτάθμευσηςΑστυνόμευση, Σύνταξη ολοκληρωμένων σχεδίων διαχείρισης στάθμευσης που αντιμετωπίζουν όλα τα εξειδικευμένα θέματα (π.χ. για τουριστικά λεωφορεία, τροφοδοσία καταστημάτων, ταξί, στάθμευση κατοίκων σε πυκνοδομημένες περιοχές)Σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, εμπορικών χρήσεων και στις πυκνοδομημένες γειτονιέςν    Δεν κοστολογείται διοικητικό ζήτημα   
5.2Επέκταση συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσηςΕπέκταση συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσηςΣτην περιμετρική του ιστορικού κέντρου περιοχήν  50,000Μελέτη 50.000Προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος έξυπνης στάθμευσης για Δήμο Αθηναίων                     Προμήθεια 1000 αισθητήρων στάθμευσης, τοποθέτηση στο οδόστρωμα, εξοπλισμός διαδικτυακής σύνδεσης, άδειες χρήσης πλατφόρμνας έξυπνης πόλης, υπηρεσίες εγκατάστασης και εκαπαίδευσης 550000€ ανά 1000 θέσειςhttps://e-thessalia.gr/anadeichthike-prosorinos-meiodotis-gia-ti-meleti-toy-neoy-systimatos-elegchomenis-stathmeysis-ston-dimo-voloy/ 
Προτεραιότητα 6: Διαχείριση της κυκλοφορίας και μείωση των ταχυτήτων στις περιοχές κατοικίας 
6.1Κυκλοφορία των οχημάτων στο τοπικό οδικό δίκτυο σε χαμηλό όριο ταχύτηταςΘεσμοθέτηση ορίου ταχύτητας 20 χλμ./ώρα, όπου επιβάλλεται συνύπαρξη με πεζούς (σε δρόμους με πεζοδρόμια μικρότερα του 1,5 μέτρου) και 30 χλμ./ώρα στους υπόλοιπους τοπικούς δρόμους για να εξασφαλίζεται συνύπαρξη με τους ποδηλάτες. Συμπληρωματικά προτείνεται όπου η γεωμετρία του οδικού δικτύου επιτρέπει την ανάπτυξη ταχυτήτων την κατασκευή μειωτήρων ταχύτητας (σαμαράκια).Σε όλες τις τοπικές οδούςν 600km 560,000Κυκλοφοριακή μελέτη – Επιτροπή
ποιότητας ζωής – Απόφαση
δημοτικού συμβουλίου – Έκδοση
κανονιστικής απόφασης –
Έγκριση αποκεντρωμένης
διοίκησης – ΦΕΚ
Προμήθεια εξοπλισμού –
Υλοποίηση Ενδεικτικό κόστος για τα Γρεβενά 59.000
 τοποθέτηση
κατακόρυφης σήμανσης
στο δίκτυο &
τοποθέτηση
ηλεκτρονικών πινακίδων
στις εισόδους της ζώνης
http://dimosgrevenon.gr/attachments/article/2566/%CE%A0.3.%20%CE%9F%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%91%20%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%A7%CE%9F%CE%99%20%CE%9C%CE%95%CE%A4%CE%A1%CE%91_v6.pdf 
6.2Τοποθέτηση σήμανσης συνύπαρξης ποδηλάτων – αυτοκινήτων σε όλες τις οδούς ήπιας κυκλοφορίαςΤοποθέτηση κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης που ειδοποιεί για την παρουσία ποδηλάτωνΣε όλες τις οδούς ήπιας κυκλοφορίαςν 0.5km2,500,0001,250,000ΔιαμόρφωσηΉπια κυκλοφορίαhttps://www.larissapress.gr/2019/12/13/ti-schediazei-i-dimotiki-archi-gia-to-2020-sti-larisa/ 
Προτεραιότητα 7: Ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου 
7.1Δημιουργία ασφαλών διαδρομών ποδηλάτου από τις γειτονιές του Δήμου στο κέντρο της πόλης.Δημιουργία ποδηλατικών υποδομών για τη δημιουργία πλήρους δικτύου στον δήμο ΑθηναίωνΜητροπολιτικός άξονας Θησείο – Κηφισιά (βόρειος άξονας) στα όρια  του Δήμου Αθηναίων (Ερμού, Αθηνάς, Γ’ Σεπτεμβρίου, Φωκίωνος Νέγρη, Αγίας Ζώνης, Ταϋγέτου, Χαλεπά, Μαρκορά, Ολοφύτου, Κρώμνης, Λάρνεως, Ζήλων), Κατά μήκος των υπογειοποέως Τρεις Γέφυρες,  Άξονας Άνω Πατήσια – Σεπολίων (π.χ. μέσω Τράλλεων, γραμμών ΗΣΑΠ (Ιωνίας), Δαγκλή), Άξονας Κυψέλης – Κάτω Πατησίων (π.χ. μέσω των οδών Πυθίας, Πύθωνος, Λέσβου, Κνωσού, Φολέγανδρου), Άξονας Κάτω Πατησίων – Σταθμού Λαρίσης (π.χ. Μιχαήλ Βόδα – Ιουλιανού), Πεδίον του Άρεως – σύνδεση με Γ’ Σεπτεμβρίου, Άξονας Ακαδημίας Πλάτωνος – Πανεπιστημιούπολης- Πολυτεχνειούπολης (Αρχαιολογική Διαδρομή: Μοναστηρίου, Σαλαμίνος, Αγίων Ασωμάτων, Αποστόλου Παύλου, Διονυσίου Αεροπαγίτου, Βασιλίσσης Όλγας, Ησιόδου, Πλ. Σκουζέ, Ωδείο Αθηνών, άξονας Ευαγγελισμός – Πανεπιστημιούπολη – Πολυτεχνειούπολη – σταθμός μετρό Κατεχάκη μητροπολιτικού δικτύου), Πειραιώς, Πανεπιστημίου, Βασιλίσσης Αμαλίας, Άξονας Παναθηναϊκού Σταδίου – πλατεία Κολωνακίου – πλατείας Εξαρχείων (π.χ. Ηρώδου Αττικού, Σκουφά, Ναυαρίνου, Σολωμού), Εγκάρσια Σύνδεση Τριλογίας (πλατεία Κλαυθμώνος – Πανεπιστήμιο – Πολιτστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων), Άξονας Κουκάκι – Ιστορικό Κέντρο (Σικελίας – Φαλήρου – Μακρυγιάννη), Άξονας Πετραλώνων – Ιστορικού Κέντρου (Τρώων) άξονας Εξάρχεια – Γκύζη (Ζωοδόχου Πηγής, Στ. Κουμανούδη), άξονας Γκύζη – Αμπελοκήπων – Διπλής Ανάπλασης (π.χ. Μομφεράτου, Κάλβου, Κεδρηνών, Λουκάρεως, Κόνιαρη, Λάμπρου Κατσώνη), Άξονας Διπλής Ανάπλασης – Κολωνακίου (π.χ. Φιλήμονος – Γέλωνος – Δεινοκράτους – Ιατρίδου – Σουηδίας – Γενναδίου), Άξονας στ. μετρό Αγίου Ιωάννη – Ιστορικού Κέντρου (π.χ. Πυθέου – Μεναίχμου), Ιερά Οδός, Περιφερειακή Σύνδεση Ακαδημίας Πλάτωνος (π.χ. μέσω Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Άργους)ν 49 km100,0004,900,000μελέτη, σχεδιασμός και κατασκευή ΣΟΑΠ Αθηνών (Α2) 2013 
7.2Υλοποίηση Μητροπολιτικού Δικτύου Ποδηλάτου, Πύκνωση ΔικτύουΥλοποίηση των προβλέψεων του Ρυθμιστικού Σχεδίου και πύκνωση του δικτύου μέσω τοπικών δικτύων στο εσωτερικό του δήμουΔημιουργία ποδηλατικού άξονα στο Παγκράτι (π.χ. Ιφικράτους – Ευτυχίδου – Ερτοσθένους), στο Μετς (π.χ. Καφαντάρη – Φρύνωνος – Μουσούρου – Λογγίνου – Αναπαύσεως), Αθανασίου Διάκου – λεωφόρου Βουλιαγμένης, Καλλιρρόης – Αρδηττού – Βασιλέως Κωνσταντίνου – λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας – λεωφόρου Μεσογείων – λεωφόρου Κηφισίας, άξονας Αμπελοκήπων – Γουδή (π.χ. Σούτσου – Πανόρμου – Λαρίσης – Τρικάλων), Λένορμαν, Περιφερειακή Σύνδεση Κάτω Πατησίων – Κολοκυνθούς – Ακαδημίας Πλάτωνος (π.χ. άξονας Αγίου Μελετίου – Κρέοντος)νν93.5 km100,0009,350,000μελέτη, σχεδιασμός και κατασκευή ΣΟΑΠ Αθηνών (Α2) 2013 
7.3Ποδήλατα πόλης κοινής χρήσης συμβατικά και ηλεκτρικάΑδειοδότηση 150 σημείων σε όλο τον Δήμο για τοποθέτηση 900 κοινόχρηστων ποδηλάτων χωρίς σταθερό σταθμό (dockless), 30% ηλεκτρικά με έμφαση σε σταθμούς Μέσων Σταθερής ΤροχιάςΣε όλη την έκταση του Δήμου. Η χωροθέτητη θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε η ακτίνα βαδίσματος για την εξεύρεση τους να είναι 5 λεπτάν 900510459,000Μέση τιμή αγοράς e-bikes 1000 Μέση τιμή αγοράς bikes 300Απαιτείται ετήσιο κόστος συντήρησης – την υλοποίηση του μέτρου μπορεί να την αναλάβει ιδώτηςhttp://sump-network.eu/fileadmin/user_upload/PROSPERITY_InnovationBrief_Regulating_dockless_bike_sharing_GR.pdf 
7.4Είσοδος του ποδηλάτου στις λεωφορειολωρίδεςΘεσμοθέτηση δυνατότητας εισόδου του ποδηλάτου στις λεωφορειολωρίδεςΛεωφορειολωρίδες αρμοδιότητας ΟΑΣΑν    Δεν κοστολογείται διοικητικό ζήτημα   
Προτεραιότητα 8: Προστασία του κέντρου και των γειτονιών από διαμπερείς διελεύσεις μηχανοκίνητης κυκλοφορίας 
8.1Ανακήρυξη Ιστορικού Κέντρου σε Περιοχή Περιορισμένης Πρόσβασης ΙΧ  Απαγορεύεται η διέλευση και η στάθμευση οχημάτων πλην ταξί,  συλλογικών μέσων μεταφοράς και μικρών οχημάτων τροφοδοσίας. Εξαιρούνται επίσης μη διαμπερείς διαδρομές πρόσβασης προς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης εκτός οδού για κατοίκους και επισκέπτεςΣε ορίζοντα 5ετίας_Ψυρρή – Εμπορικό Τρίγωνο – Ακρόπολη – Πλάκα – Φιλοπάππου- Θησείο – Κεραμεικός (Περιοχή περικλειόμενη από οδούς Αγίων Ασωμάτων- Σαρρή – Ευρυπίδου – Παλαιών Πατρών Γερμανού – Παρνασσού – Καρύτση – Χρήστου Λαδά – Σταδίου – Κολοκοτρώνη – Βουλής – Καραγιώργη Σερβίας – Φιλελλήνων – Ξενοφώντος – Νίκης- Βασιλίσσης Αμαλίας – Συγγρού – Χατζηχρήστου – Βεΐκου – Τσάμη Καρατάσου – Ζαχαρίτσα – Δυοβουνιώτου – Γενναίου Κολοκοτρώνη – Αχαιών – Δημοφώντος – Ηρακλειδών – Περσεφόνης – Πειραιώς – Αγίων Ασωμάτων).   Σε ορίζοντα 10ετίας_Περιοχή  περικλειόμενη από οδούς  Αχαιών- Γενναίου Κολοκοτρώνη- Δυοβουνιώτη- Ζαχαρίτσα- Τούσα Μπότσαρη- Αρδηττού- Βασιλέως Κωνσταντίνου- Ριζάρη- Βασιλίσσης Σοφίας- Σταδίου -Πειραιώς- Δημοφώντος- Αχαιών                         ν  ν245 he 10,000,000Δημοπρατείται έργο με τίτλο: «Αποκατάσταση πεζοδρόμων και πεζοδρομίων στο εμπορικό κέντρο», προϋπολογισμού 10.000.000,00€   
8.2Μεγάλος ΠερίπατοςΠεζοδρόμηση των Λ. Βασιλίσσης Όλγας και Ηρώδου Αττικού. Περιορισμός της κίνησης των ΙΧ οχημάτων στην Πανεπιστημίου σε 2 λωρίδες κυκλοφορίας. Η δημόσια συγκοινωνία χρησιμοποιεί μία μονόδρομη λωρίδα και προστίθεται ποδηλατόδρομος. Μείωση της Αμαλίας κατά 2 λωρίδες και προσθήκη ποδηλατόδρομου, ανάπλαση της Πατησίων από Πανεπιστημίου μέχρι Αρχαιολογικό Μουσείο    Πανεπιστημίου – Λεωφόρος Αμαλίας – Πατησίων – Βασιλίσσης Όλγας – Ηρώδου Αττικού —– Πανεπιστημίου – Λεωφόρος Αμαλίας – Συγγρού – Πατησίων – Βασιλίσσης Όλγας – Ηρώδου Αττικού  6.8 km 2,000,000Κόστος κατασκευής στα πλαίσια Υπουργικής Απόφασης 179 – ΦΕΚ 3481/Β/21-8-2020 Kοινή Yπουργική Aπόφαση για «την επιβολή προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας προς αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» 
Μακροπρόθεσμα ————————————————- Πεζοδρόμηση των Λ. Βασιλίσσης Όλγας και Ηρώδου Αττικού. Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με εξαίρεση διέλευσης ποδηλατόδρομου και μίας λωρίδας για διελεύσεις οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Αμφίδρομη διέλευση τραμ. Συνοδευτικά, ανάπλαση της Πατησίων με διέλευση τραμ μέχρι το τέλος του δρόμου και ανάπλαση της Αμαλίας. Το ανοδικό τμήμα της Συγγρού από το Μουσείο Φιξ μέχρι τους στύλους του Ολυμπίου Διός πεζοδρομέιται με εξαίρεση μίας λωρίδας. Η Ακαδημίας αντιδρομείται.Πανεπιστημίου – Λεωφόρος Αμαλίας – Πατησίων – Βασιλίσσης Όλγας – Ηρώδου Αττικού —– Πανεπιστημίου – Λεωφόρος Αμαλίας – Συγγρού – Πατησίων – Βασιλίσσης Όλγας – Ηρώδου Αττικούν 6.8+3.5 km 70,588,000 = 50.000.000* + 20588000 (= 50.000.000 Χ 3.5 / (3.5 + 5)*https://www.iefimerida.gr/sites/default/files/2020-05/%CE%9F%20%CE%9C%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82.pdf 
8.3Επέκταση Μεγάλου Περιπάτου: Σύνδεση Ακαδημίας Πλάτωνος με το Λύκειο ΑριστοτέληΔημιουργία άξονα αποκλειστικής κίνησης πεζών και ποδηλάτων που να εκκινεί από την Ακαδημία Πλάτωνος και να καταλήγει στο Λύκειο του Αριστοτέλη (με πεζοδρόμηση ή/και μείωση των λωρίδων που εξυπηρετούν την κυκλοφορία των ΙΧ)Μοναστηρίου, Σαλαμίνος, Αγίων Ασωμάτων, Αποστόλου Παύλου, Διονυσίου Αεροπαγίτου, Λ. Βασ. Αμαλίας, Βασιλέως Κωνσταντίνου, Ρηγίλληςν 5 km 29,412,000 = 50.000.000 Χ 5 / (3.5 + 5)29,411,764megalosperipatos.cityofathens.gr 
8.4Ανάπλαση του άξονα Πειραιώς –  ΣταδίουΜείωση διατομής της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας προς όφελος των πεζών και των ποδηλάτων – ενοποίηση με το Ιστορικό Κέντρο – Δημιουργία πολιτιστικής διαδρομήςΟδοί Πειραιώς και Σταδίουν 1 km900,000900,000 Διαμόρφωση – διαπλάτυνση των πεζοδρομίων  για την προσθήκη λωρίδας ποδηλάτου μονής κατεύθυνσης,
πλάτους 1,50 μ., αντίθετης με την κίνηση του αυτοκινήτου, καθώς και προσθήκη προστατευτικής λωρίδας 0,75 μ. μεταξύ του ποδηλάτου
και του αυτοκινήτου,η οποία περιλαμβάνει φύτευση, φωτισμό και αστικό εξοπλισμό
https://www.thessalia-espa.gr/attachments/article/585/5055343.PDF 
8.5Ανάπλαση της οδού ΣόλωνοςΜείωση διατομής της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας προς όφελος των πεζών και των ποδηλατώνΟδός Σόλωνοςν 1.3 km900,0001,170,000 Διαμόρφωση – διαπλάτυνση των πεζοδρομίων  για την προσθήκη λωρίδας ποδηλάτου μονής κατεύθυνσης,
πλάτους 1,50 μ., αντίθετης με την κίνηση του αυτοκινήτου, καθώς και προσθήκη προστατευτικής λωρίδας 0,75 μ. μεταξύ του ποδηλάτου
και του αυτοκινήτου,η οποία περιλαμβάνει φύτευση, φωτισμό και αστικό εξοπλισμό
https://www.thessalia-espa.gr/attachments/article/585/5055343.PDF 
8.6Ανάπλαση της Ιεράς ΟδούΤο μέτρο περιλαμβάνει τη δημιουργία άξονα αποκλειστικής κίνησης πεζών και ποδηλάτων (με μείωση των λωρίδων που εξυπηρετούν την κυκλοφορία των ΙΧ) στην Ιερά Οδό.      Το κόστος υλοποίησης του έργου αυτού είναι πολύ υψηλό. Εξαιτίας της μητροπολιτικής σημασίας της παρέμβασης προτείνεται η χρηματοδότησή του από την Περιφέρεια.   
8.7ΜΙΚΡΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ στα κέντρα των γειτονιώνΔημιουργία άξονα αποκλειστικής κίνησης πεζών και ποδηλάτων (με πεζοδρόμηση ή/και μείωση των λωρίδων που εξυπηρετούν την κυκλοφορία των ΙΧ) σε κάθε δημοτικό διαμέρισμα που να συνδέει τα κέντρα των γειτονιών και σημεία ενδιαφέροντοςΕνας μεγάλος άξονας σε κάθε δημοτικό διαμέρισμανν   Δεν κοστολογείται –
εξαρτάται από το είδος
και το μέγεθος των
δράσεων
   
8.8Ενοποίηση οικοδομικών τετραγώνων στο τοπικό οδικό δίκτυο (αρμοδιότητας του Δήμου) για την προστασία των γειτονιών – Θύλακες ήπιας κυκλοφορίαςΗ ενοποίηση μπορεί να γίνει με πεζοδρομήσεις ή κατάργηση της διαμπερούς κυκλοφορίας με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και διατήρηση της κίνησης εντός των ενοποιημένων οικοδομικών τετραγώνων με χαμηλά όρια ταχύτητας.Εφαρμογή σε περιοχές με έντονες δραστηριότητες και παρουσία πεζών και σε περιοχές που περιβάλλουν την περιοχή προστασίας (Μεταξουργείο, Ομόνοια, Πλατεία Αμερικής, Κυψέλη, Εξάρχεια, Δεξαμενή, Κολωνάκι, Πανόρμου, Ρηγίλλης, Παγκράτι, Κουκάκι, Άνω Πετράλωνα, Γκάζι, Κεραμεικός) και σε περιοχές γύρω από σταθμούς Μέσων Σταθερής Τροχιάς (Άνω Πατήσια, Άγιος Ελευθέριος, Κάτω Πατήσια, Άγιος Νικόλαος, Αττική, Βικτώρια, Κάτω Πετράλωνα, Άγιος Ιωάννης, Νέος Κόσμος, Φιξ, Σταθμός Λαρίσης, Σεπόλια, Ευαγγελισμός, Μέγαρο Μουσικής, Αμπελόκηποι, Κατεχάκη)νν5ετία: 210 he, 10ετία: 360 he 20,000Ενδικτική τιμή για αρχική – πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος – Εξαρτάται από το είδος την έκταση και την μορφή των παρεμβάσεων https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/cycling-guidance/innovation_brief_superblocks_2017.pdf 
Προτεραιότητα 9: Άσκηση πολιτικών αποθάρρυνσης της άσκοπης χρήσης αυτοκινήτου 
9.1Κοινής χρήσης συμβατικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης (car sharing)300 αυτοκίνητα σε 150 ομοιόμορφα κατανεμημένα σημεία σε όλο τον Δήμο, το 30% ηλεκτρικάΣε όλη την έκταση του Δήμου. Η χωροθέτητη θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε η ακτίνα βαδίσματος για την εξεύρεση τους να είναι 5 λεπτά.νν30022,3006,690,000Την υλοποίηση του μέτρου μπορεί να την αναλάβει ιδώτης https://www.nextdeal.gr/epikairotita/aytokinito/115485/ena-protoporiako-programma-car-sharing-apo-dimo-varis-voylas 
9.2Ανάπτυξη δράσεων πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης κατοίκων και επισκεπτώνΣχεδιασμός –  προγραμματισμός – οργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης μέσω τύπου, ραδιοφώνου, αλλά και εκπαιδευτικές δράσεις στα σχολεία στην κατεύθυνση της υιοθέτησης μέτρων και συμπεριφορών που εξυπηρετούν τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότηταςΣε όλο τον Δήμον   3,320,230Δεν κοστολογείται –
εξαρτάται από το είδος
και το μέγεθος των
δράσεων
Ενδεικτική αξία 5€/άτομο Χ 664.046 (πληθυσμός Δήμου) = 3.320.230€  
Προτεραιότητα 10: Προώθηση καθαρών οχημάτων 
10.1Εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε δημοτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους χώρουςΔημιουργία 50 θέσεων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτωνΣε όλη την έκταση του Δήμουν 50 σημεία φόρτισης450002,250,000Αγορά εξοπλισμούΠαροχή συμβουλευτικών και υπσοτηρικτικών υπηρεσιών για την εκπόνηση μελέτης εθάρρυνσης της χρήσης ηλεκτρικίντοων οχημάτων ως μέσου μετακίνησης στο Δήμο Αθηναίων
Μπακογιάννης et al, 2017
  
10.2Ανανέωση και Αντικατάσταση στόλου οχημάτων ΕΘΕΛ,  με νέας τεχνολογίας – μη ρυπογόνα (π.χ. ηλεκτρικά)Αντικατάσταση 10% του στόλου του ΟΑΣΑ με ηλεκτρικά οχήματαΔίκτυο αρμοδιότητας ΟΑΣΑνν   Αρμοδιότητα ΟΑΣΑ   
 ΣΥΝΟΛΟ393,985,730.00  

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s